Live 2015.

livee
Goede voornemens vind ik altijd zo dubieus. Aan de ene kant is het natuurlijk hartstikke goed om doelen voor jezelf te stellen en na te streven, maar aan de andere kant.. Waarom zou je alleen goed nadenken, alles op een rijtje zetten en doelen stellen als er een nieuw jaar begint? Er zijn min of meer 365 dagen per jaar om doelen te stellen of na te streven. Ondanks mijn licht sceptische houding ten opzichte van ‘Nieuwjaarsdoelen’ wil ik er toch een paar delen. Het lijkt wel alsof elk jaar meer mensen doelen gaan stellen namelijk. Door mijn omgeving dwaalden mijn gedachten soms af naar 2015. Want wat wil ik eigenlijk met 2015 gaan doen? Opschrijven op papier daar had ik niet echt behoefte aan. Ik heb daarom besloten het maar op de online tour te gooien. Zwart op wit en op het internet, dan heb ik in ieder geval geen tijd voor smoesjes.

Reizen
In 2014 ben ik voor het eerst naar Londen geweest. Dat beviel ontzettend goed, want het kriebelt alweer om nog een keer te gaan.. Ik heb het idee dat ik nog lang niet alles van deze geweldige stad heb gezien. Vooral over de wijk Camden hoor ik goede dingen, daar zou ik mijn neus wel is willen laten zien. In 2015 lijkt het me ontzettend leuk om nog een keer naar Londen te gaan. Mocht Londen niet lukken, dan lijkt het me ook geweldig om weer een keer terug te gaan naar Parijs. Als ik dit jaar in ieder geval één keer weg mag, lijkt het me al heerlijk. Voor de zomervakantie heb ik nog niet echt een beeld. Ik weet dat ik ook graag in mijn studentenstad wil zijn en niet zes weken dan in mijn ‘ouderlijk huis plaats’ wil gaan werken. Vriendinnen en vrienden, zoveel verschillende landen en zoveel keuzes zijn mogelijk. Ik hoop daarom dat mijn beeld vanzelf een beetje duidelijker wordt.

School
Ik baal nog steeds ontzettend dat dit voornemen afgelopen jaar niet is gelukt, maar in 2015 probeer ik het gewoon nog een keer: mijn propedeuse halen. In 2014 heb ik helaas met één fout teveel bij één toets mijn propedeuse niet gehaald. De herkansing hiervan verliep helaas ook niet lekker, maar dit keer moet het goedkomen. Derde keer is scheepsrecht zeggen ze altijd. Ik heb nog ongeveer drie weekjes voor deze toets. Waarvan ik er anderhalf echt ‘vrij’ ben om te leren. Dat moet dus wel lukken. Daarnaast is het natuurlijk een streven om gewoon net zo lekker door te gaan. Mijn best blijven doen, zoveel mogelijk kunnen halen en als alles mee zit in september echt stage gaan lopen. Het lijkt me ontzettend spannend om na al die jaren school een echte stage te gaan lopen met een fulltime werkweek, maar aan de andere kant is het wel weer een leuke nieuwe uitdaging. Ik merk ook dat ik nu wel eens graag mijn theorie wil toepassen, zodat ik kan zien hoe het nou in het echte wereldje gaat. Ik hoop dat ik een ontzettend leuke stageplaats kan vinden waar ik me thuis voel. Een groot bedrijf als Google is natuurlijk echt te gek, maar een magazine lijkt me ook heel erg leuk. Ik ga kijken waar ik uiteindelijk terecht kom. Ik ben in ieder geval al wel heel nieuwsgierig.

just
Leven

In bijna elk lijstje komt het voorbij: sporten en gezond leven. Gelukkig ben ik hier eigenlijk in 2014 al mee begonnen. Na de zomervakantie was ik het zat en heb ik het roer omgegooid. Ik sport gemiddeld drie tot vier keer in de week en ook het eten gaat een stuk gezonder. Het is nooit perfect, maar ik hoop dit wel in 2015 vol te blijven houden en het ook echt als normale leefstijl te zien. Het sporten zit er al goed in, maar na de feestdagen is het gezond eten een beetje verwaterd. Iets om op terug te komen dus. Ik hoop in de zomer van 2015 over het strand te paraderen in bikini vol zelfvertrouwen. Afvallen is niet zozeer een doel, maar vooral alles wat strakker en me gewoon goed voelen vind ik belangrijk. Mentaal gezien hoop ik in 2015 een beetje ontspannen te blijven. De laatste tijd gaat het steeds beter, maar ik wil graag wat vaker loslaten met bijvoorbeeld school, maar ook privé. Onrust in mijn hoofd is een valkuil. In 2015 wil ik mijn eigen leven lijden en me niet laten vertellen wat ik wel of niet kan of moet doen. Ik denk dat ik inmiddels wel oud genoeg ben om mijn eigen keuzes te maken en wijs daar werk ik nog aan.

Verder..
Nou verder loopt alles wel goed. Ik ben ontzettend gelukkig met de lieve vriendinnen die ik er in 2014 bij kreeg en hoop dat in 2015 alles nog leuker wordt. Ik hoop dat iedereen gezond blijft en zich gelukkig en goed voelt. Mijn eigen paradijsje wordt steeds mooier en mooier door de herinneringen waarmee het gevuld wordt. Het voelt vooral heel fijn om te merken dat dit echt mijn stad is. Ik voel me thuis en misschien nog belangrijker: mezelf. We gaan zien wat 2015 ons gaat brengen. Ik weet in ieder geval zeker dat ik mijn best ga doen om er een mooi jaar van te maken.

Liefs
♥B

Bron afbeelding 1
Bron afbeelding 2


Plaats een reactie